SALVATION MOUNTAINS- EASTER TRIP IDEA !

Salvation Mountain (it.: Monte della salvezza) è una colorata montagna artificiale che si trova a sud del deserto della California, a nord di Calipatria e vicino a Slab City.

La montagna è realizzata con ogni tipo di materiale, come paglia e mattoni, e decorata con fiori, cuori e simboli religiosi, è l’opera visionaria dell’ex veterano Leonard Knight che decise di dedicare la sua vita a Dio, ergendo una sorta di totem dedicato all’Amore e a Gesù.

Knight risiedeva ai piedi della montagna, vivendo nella sua macchina a fianco di un villaggio costituito da camper, accogliendo turisti da tutto il mondo che vengono per visitare la sua opera.

Se decidete di fare un viaggio in california, non potete mancare questa tappa ai confini con la realtà.

 

 

Salvation Mountain (it. Monte salvation) is a colorful artificial mountain that lies south of the California desert, to the north of Calipatria and near Slab City.

The mountain is made with any type of material, such as straw and brick, and decorated with flowers, hearts and religious symbols, it is the visionary work of the former veteran Leonard Knight, who decided to dedicate his life to God, erecting a sort of totem dedicated to Love and Jesus

Knight lived at the foot of the mountain, living in his car next to a village made ​​up camper, welcoming tourists from around the world who come to visit his work.

If you decide to take a trip to California, you can not miss this stop at the borders of reality.

 

 

 

 

 

 

COME ARRIVARE